باتری ماشین دوو سیلو

4.8
(2135)

اگر باتری ماشین دوو سیلو شما دچار مشکل شده و قصد خرید باتری جدیدی دارید، راهنمایی‌های ما در این مقاله برای انتخاب باتری مناسب ماشین مورد نظرتان کمکتان می‌کند.

برای خرید یک باطری ماشین ابتدا باید بدانید چند آمپر باتری برای خودروی شما مناسب است؟ یعنی اگر ماشین شما دوو سیلو باشد، به چند آمپر باتری نیاز دارید؟ چه نوع باتری مناسب خودور دوو سیلو است؟

باتری اصلی 55AH
باتری های قابل نصب دیگر60AH – 66AH
ولتاژ باطری 12 ولت 12V
قالب باتری قالب L2

دهه 70 در بازار خودروی ایران، شاهد رژه پیکان، پژو 405 تازه‌وارد، رنو 21 و رنو 5 فرانسوی، میتسوبیشی گالانت، هوندا آکورد و تویوتا کرونای ژاپنی و هم‌چنین مرسدس‌بنز 230 و ب‌ام‌و 518 بودیم. در چنین بازار پرترافیکی بود که ناگهان دوو با سدانی زیبا به اسم Cielo‌ اعلام وجود کرد. این خودرو درواقع ادامه‌دهنده مسیری بود که کره‌ای‌ها از سال 1986 و با دوو لمانز (LeMans) آغاز کرده بودند. سیلو نیز در عصر طلایی کرمان خودرو برای ایرانی‌ها معرفی شد. اولین سری دوو سیلو به صورت وارداتی عرضه شد. نسخه‌های ابتدایی با پیشرانه 1.5 لیتری کاربراتوری و نسخه‌های بعد از 1994 به‌صورت انژکتوری تولید شدند. همچنین تعداد بسیار محدودی نیز با گیربکس اتومات به بازار آمدند. سیلو به لحاظ فرمان‌پذیری و سیستم تعلیق چیزی از نمونه‌های ژاپنی بازار کم نداشت. البته نسبت به برادر جسورتر خود یعنی اسپرو اندکی محافظه‌کارتر نشان می‌داد. این روزها سیلو به دلیل کمبود قطعات اصلی‌اش خودرویی چالش‌برانگیز در مقایسه با سمند و 405 به حساب می‌آید.

انواع باتری مناسب دوو سیلو

باطری دوو سیلو را برحسب نوع آن (اسیدی یا اتمی) و آمپراژ آن دسته بندی می‌کنند. باطری اولیه دوو سیلو هنگام تحویل خودرو توسط خریدار از نوع ۱۲ولت می‌باشد. ظرفیت این باطری 55 آمپر می‌باشد. البته شما می‌توانید از باتری‌های دیگری نیز برای ماشین خود استفاده کنید. برای دوو سیلو می توان هم از باتری اسیدی و هم باتری اتمی استفاده کرد.

باطری اسیدی نیاز به چک کردن دوره‌ای دارد. اما دارندگان باطری اتمی نیازی به بررسی دوره‌ای باتری خودرو دوو سیلو خود نخواهند داشت. بررسی‌ها و تجارب نشان داده که باتری اتمی نسبت به نوع اسیدی آن عمر بیشتری می‌کند.

مشخصات و طول عمر باتری دوو سیلو

باتری دوو سیلو در قسمت جلوی ماشین و در داخل کاپوت آن قرار دارد. این باتری در ابعاد 24*18*24 سانتیمتر می‌باشد. بیشترین آمپری که برای باطری در خودرو دوو سیلو در نظر گرفته می‌شود 66 آمپر است. طول عمر باتری دوو سیلو تا حد زیادی به نوع آن و کارکرد مصرف کننده بستگی دارد. میزان عمر باتری در اصل به نوع مصرف شما و شرایط اقلیمی منطقه شما بستگی دارد و ممکن است یک باتری یک سال عمر و همان باتری در خودروی دیگر ۳ سال عمر کند. باتری در مناطق گرمسیر و مسیر های پرترافیک زودتر کیفیت خود رااز دست میدهد. بررسی‌های تجربی نشان داده است به طور معمول طول عمر مفید باطری دوو سیلو حدود ۲ سال است.

اغلب بعد از چند سال کیفیت عملکرد باتری خودرو دوو سیلو شما کاهش خواهد یافت. به طور مثال شیشه بالابر در زمان خاموش بودن ماشین به درستی عمل نمی‌کند یا کیفیت و قدرت نور چراغ‌های خودرو دوو سیلو شما کمتر خواهد شد. اگر در زمان استارت زدن، برق پشت آمپر قطع شده و ماشین روشن نمی‌شود، بهتر است هرچه سریع‌تر باتری خودرو خود را عوض کنید.

باتری مناسب دوو سیلو

باتری مناسب دوو سیلو برای هر شخص می‌تواند متفاوت باشد. این مورد بستگی به نوع کارکرد و موارد استفاده شما از خودرو دارد. در صورتی‌که از برق خودرو دوو سیلو خود به طور معمول استفاده می‌کنید این باتری می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. اما مطابق با مطلبی که در ابتدای همین صفحه به ان اشاره شد و مشاهدات تجربی، در صورت استفاده از آپشن‌های خاص در خودرو دوو سیلو خود که باتری آن را بیش از حد معمول درگیر می‌کند، باید آمپر باتری خود را بالاتر ببرید. به طور معمول باتری 55, 60 و 66 آمپر اتمی می‌تواند برای خودرو دوو سیلو بسیار مناسب باشد. آمپر بالاتر باعث می‌شود در زمان استفاده بیش از حد معمول، باطری شما آسیب نبیند. عمر بیشتر و کیفیت مناسب مهم‌ترین ویژگی‌های باطری 60 و 66 آمپر اتمی برای خودرو دوو سیلو می‌باشد. باتری اسیدی به طور تدریجی تخریب می‌شود و باطری اتمی به صورت ناگهانی از کار می‌افتد.

قیمت باتری دوو سیلو

قیمت باطری دوو سیلو به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد باعث شده است که باطری خودرو دوو سیلو با قیمت‌های متفاوتی در بازار وجود داشته باشد. مالکان خودرو دوو سیلو در زمان تعویض یا خرید باتری برای خودرو خود با سردرگمی مواجه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که مالکان خودرو دوو سیلو با آن روبه رو هستند تفاوت قیمت باطری‌های مختلف این خودرو است.

امداد باتری ارائه دهنده بهترین باتری ایرانی و اتمی به همراه تاریخ جدید جهت نصب بر روی خودروی دوو سیلو به صورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

نصب و تعویض باتری دوو سیلو

خرید باتری و نصب آن دو مقوله وابسته به یکدیگر هستند. دارندگان خودرو دوو سیلو بعد از خرید باتری نیاز به متخصص برق خودرو برای تعویض و نصب آن دارند. اگر شما خرید خود را از امداد باتری انجام دهید از خدمات نصب رایگان آن نیز بهره مند خواهید شد. ضمنا قبل از خرید، متخصص برق خودرو تست سلامت باتری را برای شما انجام خواهد داد. در صورتی که نیاز به تعویض باتری نباشد، این به موضوع به شما اطلاع داده خواهد شد تا از صرف هزینه اضافی برای شما جلوگیری شود.

توجه: در هنگام تعویض باتری، تحویل باتری فرسوده اجباری است. در غیر این صورت مبلغ اضافه ای به ازای هر آمپر اضافه خواهد شد.

کارشناسان فنی امداد کیان باتری در سراسر نقاط تهران (شمال تهران – جنوب تهران – غرب تهران – شرق تهران) آماده خدمات رسانی و تعویض باتری خودروی دوو سیلو شما بصورت رایگان در محل می باشند.

مزایای نصب باطری توسط امداد کیان باتری:

– نصب باطری اصلی با توجه به استاندارد کارخانه سازنده خودرو: خودروی شما با یک باطری غیر اصلی هم روشن خواهد شد اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باطری با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باطری فابریک خودروی خود را نصب نمایید.

– گارانتی تعویض ۲۴ ساعته در سطح شهر تهران: باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض ۲۴ ساعته در سطح شهر تهران می باشند. در هر نقطه از شهر تهران و در هر ساعت از شبانه روز که به مشکل بر بخورید، در کمتر از ۲ ساعت در محل شما، باطری به صورت رایگان گارانتی و تعویض خواهد شد.

– باطل نشدن گارانتی خودرو: استفاده از باطری غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باطری های عرضه شده توسط امداد کیان باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– خرید باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: عمر مفید یک باطری خودرو به طور متوسط از زمان تولید ۳ سال میباشد. قیمت، عمر و بازدهی یک باطری تولید سالهای گذشته به مراتب کمتر از یک باطری تولید سال جاری می باشد. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باطری های تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باطری های عرضه شده در امداد کیان باتری تولید سال جاری بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض توسط افراد متخصّص و دارای دانش فنّی: تعویض توسط افراد فاقد دانش فنی می تواند باعث آسیب جدی به سیستم برقی خودرو گردد. امدادگران امداد کیان باتری همگی دوره های تخصصی برق خودرو را گذرانده اند و با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی آشنایی کامل دارند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا دیدگاه خود را بفرماییدx
Scroll to Top
اسکرول به بالا تماس با ما و ثبت سفارش