باتری ون کرافتر

4.8
(2365)

اگر باتری ماشین ون کرافتر شما دچار مشکل شده و قصد خرید باتری جدیدی دارید، راهنمایی‌های ما در این مقاله برای انتخاب باتری مناسب ماشین مورد نظرتان کمکتان می‌کند.

برای خرید یک باطری ماشین ابتدا باید بدانید چند آمپر باتری برای خودروی شما مناسب است؟ یعنی اگر ماشین شما ون کرافتر باشد، به چند آمپر باتری نیاز دارید؟ چه نوع باتری مناسب خودور ون کرافتر است؟

باتری اصلی 100AH
باتری های قابل نصب دیگر
ولتاژ باطری 12 ولت 12V
قالب باتری قالب L5

ون‌ها در طول سالها زیاد تغییر نکرده‌اند، تنها ابعاد و تکنولوژی بکار رفته در آنها دستخوش تغییر شده است. هنوز اکثر ون‌ها همان حالت جعبه گونه را دارند تا فضای داخلی بیشتری را داشته باشند. «فولکس واگن کرافتر» هم از این امر مستثنا نیست و حالتی کاملاً جعبه گونه دارد. این خودرو بسیار کاربردی و مناسب خانواده‌های پر جمعیت و مخصوصاً کسب و کارهای کوچک و محلی است. این ون بزرگ‌ترین ون تولید شده توسط کمپانی آلمانی، فولکس واگن می‌باشد.

انواع باتری مناسب ون کرافتر

باطری ون کرافتر را برحسب نوع آن (اسیدی یا اتمی) و آمپراژ آن دسته بندی می‌کنند. باطری اولیه ون کرافتر هنگام تحویل خودرو توسط خریدار از نوع ۱۲ولت می‌باشد. ظرفیت این باطری 100 آمپر می‌باشد. البته شما می‌توانید از باتری‌های دیگری نیز برای ماشین خود استفاده کنید. برای ون کرافتر می توان هم از باتری اسیدی و هم باتری اتمی استفاده کرد.

باطری اسیدی نیاز به چک کردن دوره‌ای دارد. اما دارندگان باطری اتمی نیازی به بررسی دوره‌ای باتری خودرو ون کرافتر خود نخواهند داشت. بررسی‌ها و تجارب نشان داده که باتری اتمی نسبت به نوع اسیدی آن عمر بیشتری می‌کند.

مشخصات و طول عمر باتری ون کرافتر

باتری ون کرافتر در قسمت جلوی ماشین و در داخل کاپوت آن قرار دارد. این باتری در ابعاد 41*18*23 سانتیمتر می‌باشد. بیشترین آمپری که برای باطری در خودرو ون کرافتر در نظر گرفته می‌شود 100 آمپر است. طول عمر باتری ون کرافتر تا حد زیادی به نوع آن و کارکرد مصرف کننده بستگی دارد. میزان عمر باتری در اصل به نوع مصرف شما و شرایط اقلیمی منطقه شما بستگی دارد و ممکن است یک باتری یک سال عمر و همان باتری در خودروی دیگر ۳ سال عمر کند. باتری در مناطق گرمسیر و مسیر های پرترافیک زودتر کیفیت خود را از دست میدهد. بررسی‌های تجربی نشان داده است به طور معمول طول عمر مفید باطری ون کرافتر حدود ۲ سال است.

اغلب بعد از چند سال کیفیت عملکرد باتری خودرو ون کرافتر شما کاهش خواهد یافت. به طور مثال شیشه بالابر در زمان خاموش بودن ماشین به درستی عمل نمی‌کند یا کیفیت و قدرت نور چراغ‌های خودرو ون کرافتر شما کمتر خواهد شد. اگر در زمان استارت زدن، برق پشت آمپر قطع شده و ماشین روشن نمی‌شود، بهتر است هرچه سریع‌تر باتری خودرو خود را عوض کنید.

باتری مناسب ون کرافتر

باتری مناسب ون کرافتر برای هر شخص می‌تواند متفاوت باشد. این مورد بستگی به نوع کارکرد و موارد استفاده شما از خودرو دارد. در صورتی‌که از برق خودرو ون کرافتر خود به طور معمول استفاده می‌کنید این باتری می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. اما مطابق با مطلبی که در ابتدای همین صفحه به ان اشاره شد و مشاهدات تجربی، در صورت استفاده از آپشن‌های خاص در خودرو ون کرافتر خود که باتری آن را بیش از حد معمول درگیر می‌کند، باید آمپر باتری خود را بالاتر ببرید. به طور معمول باتری 100 آمپر اتمی می‌تواند برای خودرو ون کرافتر بسیار مناسب باشد. آمپر بالاتر باعث می‌شود در زمان استفاده بیش از حد معمول، باطری شما آسیب نبیند. عمر بیشتر و کیفیت مناسب مهم‌ترین ویژگی‌های باطری 100 آمپر اتمی برای خودرو ون کرافتر می‌باشد. باتری اسیدی به طور تدریجی تخریب می‌شود و باطری اتمی به صورت ناگهانی از کار می‌افتد.

قیمت باتری ون کرافتر

قیمت باطری ون کرافتر به عوامل مختلفی بستگی دارد. این موارد باعث شده است که باطری خودرو ون کرافتر با قیمت‌های متفاوتی در بازار وجود داشته باشد. مالکان خودرو ون کرافتر در زمان تعویض یا خرید باتری برای خودرو خود با سردرگمی مواجه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که مالکان خودرو ون کرافتر با آن روبه رو هستند تفاوت قیمت باطری‌های مختلف این خودرو است.

امداد باتری ارائه دهنده بهترین باتری ایرانی و اتمی به همراه تاریخ جدید جهت نصب بر روی خودروی ون کرافتر به صورت شبانه روزی در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

نصب و تعویض باتری ون کرافتر

خرید باتری و نصب آن دو مقوله وابسته به یکدیگر هستند. دارندگان خودرو ون کرافتر بعد از خرید باتری نیاز به متخصص برق خودرو برای تعویض و نصب آن دارند. اگر شما خرید خود را از امداد باتری انجام دهید از خدمات نصب رایگان آن نیز بهره مند خواهید شد. ضمنا قبل از خرید، متخصص برق خودرو تست سلامت باتری را برای شما انجام خواهد داد. در صورتی که نیاز به تعویض باتری نباشد، این به موضوع به شما اطلاع داده خواهد شد تا از صرف هزینه اضافی برای شما جلوگیری شود.

توجه: در هنگام تعویض باتری، تحویل باتری فرسوده اجباری است. در غیر این صورت مبلغ اضافه ای به ازای هر آمپر اضافه خواهد شد.

کارشناسان فنی امداد کیان باتری در سراسر نقاط تهران (شمال تهران – جنوب تهران – غرب تهران – شرق تهران) آماده خدمات رسانی و تعویض باتری خودروی ون کرافتر شما بصورت رایگان در محل می باشند.

مزایای نصب باطری توسط امداد کیان باتری:

– نصب باطری اصلی با توجه به استاندارد کارخانه سازنده خودرو: خودروی شما با یک باطری غیر اصلی هم روشن خواهد شد اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باطری با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باطری فابریک خودروی خود را نصب نمایید.

– گارانتی تعویض ۲۴ ساعته در سطح شهر تهران: باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض ۲۴ ساعته در سطح شهر تهران می باشند. در هر نقطه از شهر تهران و در هر ساعت از شبانه روز که به مشکل بر بخورید، در کمتر از ۲ ساعت در محل شما، باطری به صورت رایگان گارانتی و تعویض خواهد شد.

– باطل نشدن گارانتی خودرو: استفاده از باطری غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باطری های عرضه شده توسط امداد کیان باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– خرید باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: عمر مفید یک باطری خودرو به طور متوسط از زمان تولید ۳ سال میباشد. قیمت، عمر و بازدهی یک باطری تولید سالهای گذشته به مراتب کمتر از یک باطری تولید سال جاری می باشد. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باطری های تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باطری های عرضه شده در امداد کیان باتری تولید سال جاری بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض توسط افراد متخصّص و دارای دانش فنّی: تعویض توسط افراد فاقد دانش فنی می تواند باعث آسیب جدی به سیستم برقی خودرو گردد. امدادگران امداد کیان باتری همگی دوره های تخصصی برق خودرو را گذرانده اند و با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی آشنایی کامل دارند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا دیدگاه خود را بفرماییدx
Scroll to Top
اسکرول به بالا تماس با ما و ثبت سفارش