روشن کردن ماشین با باتری ضعیف

روشن کردن ماشین با باطری ضعیف

4.8
(1257)

روشن کردن ماشین با باطری ضعیف چگونه امکان پذیر است؟ دلیل روشن نشدن باتری خودرو چیست و چگونه می توان باتری را شارژ کرد؟

این ها جزو سوالات پرتکرای هستند که همواره از ما پرسیده می شود، به همین برای کمک به شما تصمیم گرفتیم که پاسخ تمام سوالات شما را در قالب یک مقاله ارائه دهیم، برای آشنایی بیشتر با هر یک از این موضوعات تا انتها همراه ما باشید.

ضعیف شدن باتری خودرو

ضعیف شدن باتری خودرو مشکلی است که هر رانده ای ممکن است با آن روبرو شود، این اتفاق این موضوع کاملا طبیعی است و مراحل درست کردن آن هم چندان دشوار نیست، اما موضوع سختی که در مورد آن وجود دارد این است که برق تمامی بخش های خودرو وابسته به باتری است، به همین طریق زمانی که این قطعه دچار مشکل می شود عملا عملکرد سایر بخش های الکتریکی خودرو دچار مشکل می شود.

ضعیف شدن باتری
ضعیف شدن باتری

مخصوصا اگر در زمان خاموش بودن خودرو باتری شارژ خود را از دست بدهد، در این صورت کار شما چندین برابر سخت تر می شود زیرا حتی قادر نخواهید بود خودرو را استارت بزنید و حرکت کنید.

تمامی این صحبت ها نشان می دهد که سلامت باتری برای خودرو تا چه اندازه مهم است که نقش باتری برای خودرو چقدر اساسی است.

در نهایت این مطالب نشان از این دارد که اگر در این مواقع شما روش های روشن کردن ماشین با باطری ضعیف را بلد باشید چقدر دستتان جلو می افتد و در زمان و پولتان صرفه جویی می شود.

نشانه های ضعیف شدن باتری ماشین چیست؟

البته که سوال بسیار کلی است و قصد نداریم خیلی به آن بپردازیم، فقط کمی شما را با نشانه های ضعیف شدن باطری خودرو آشنا می کنم تا شما مطمئن شوید مشکل برق خودرو صد در صد به خاطر باتری است.

دلیل این که به این موضوع اشاره کردیم این است که برق خودرو تنها وابسته به باتری نیست و دینام از قطعات مهم دیگری است که همواره باید به آن توجه نمود.

علائم ضعیف شدن باتری
علائم ضعیف شدن باتری

برخی مواقع پیش می آید که مشکل ایجاد شده مربوط به دینام می باشد و راننده به اشتباه فکر می کند در بانری ایرادی به وجود آمده است.

در کل دینام یا آلترناتور قطعه ای کم تر شناخته شده است که توجه زیادی به آن نمی شود و به همین دلیل اشتباهات زیادی بین دینام و باتری ایجاد می شود.

اما اگر شما با نشانه های زیر آشنا باشید می توانید با خیال راحت به سراغ باتری بروید.

مشکل در استارت خودرو

این مورد از مهم ترین دلایلی است که اشاره به ضعیف شدن باتری دارد، از آن جایی که نیروی مورد نیاز برای استارت خودرو تنها توسط باتری تامین می شود، به همین جهت هر زمان که برای استارت زدن دچار مشکل شدید می توانید به صورت صد در صد مطئن شوید که مشکل از باتری است.

کم نور شدن چراغ های جلو

اگر هر زمان مشاهده کردید که چراغ های جلو در حالت استاندارد نیستند و نور کمری تولید کنند احتمالا به این دلیل است که باتری خودرو ضعیف شده است.

روشن شدن چراغ پشت آمپر

در شت آمپر چراغ هایی قرار دارد که زمانی شما استارت می زنید برای یک لحظه روشن می شوند و پس از آن دوباره محو می شوند. اساس کار این چراغ ها به همین شکل که است همیشه خاموش باشند و تنها در صورتی هر یک از آن ها روشن می شوند که مشکلی در یک بخش از خودرو ایجاد شده باشد.

چراغی که مربوط به سیستم برق خودرو است شکلی شبیه به باتری دارد و روشن شدن به آن به این معنا است که باتری خودرو ضعیف شده است و یا اتصالی دارد.

این سه نشانه از مواردی هستند که اشاره به خراب شدن باتری دارند، البته برخی موارد دیگر می باشد که بروز آن ها ممکن است به خاطر باتری باشد، اما همان طور که گفتیم خیلی قصد صحبت در این باره را نداریم و تنها به مواردی اشاره کردیم که بروز آن به احتمال 90 درصد به خاطر باتری است.

روش های روشن کردن خودرو با باطری ضعیف

برای روشن کردن با باتری ضعیف چندین راه وجود دارد که تمامی آن ها در ادامه به صورت کامل توضیح داده ایم.

هل دادن خودرو

اگر شما به هیج طریقی نمی توانید استارت بزنید و خودرو شما از مدل های دنده دستی است می توانید هل دادن را امتحان کنید، شما برای انجام این کار دو راه پیش رو دارید.

روشن کردن ماشین با هل دادن
روشن کردن ماشین با هل دادن

اگر شخصی در اطرافتان نیست که کمکتان کند باید در یک سرازیری قرار داشته باشید تا بتوانید ادامه مراحل را دنبال کنید، اما اگر اشخاصی را برای کمک دارید حتی در یک جاده صاف هم می توانید این روش را پیاده کنید.

زمانی که در سرازیری هستید:

برای این کار در ابتدا باید سوئیچ را در حالت باز قرار دهید و سپس ترمز دستی را آزاد کنید. البته توجه داشته باشید که پایتان بر روی ترمز باشد وگرنه خودرو شروع به حرکت می کند.

پس از خوابیدن ترمز دستی باید دنده خودرو را بر روی دنده 2 قرار دهید.

در این زمان باید پای شما همزمان بر روی پدال ترمز و پدال کلاج باشد.

پس از تعویض دنده به آرامی پای خود را از روی ترمز بردارید و زمانی که خودرو کمی شروع به حرکت کردن نوبت به برداشتن پدال کلاج می رسد.

در این زمان احتمالا باید صدای موتور را متوجه شوید، فقط باید حواستان به کنترل خودرو باشد تا با مانعی برخورد نکیند.

زمانی که جاده صاف است:

برای استفاده از این روش در ابتدا باید اشخاصی که قصد هل دادن خودرو را دارند در پشت ماشین قرار بگیرند، سپس خودتان بر پشت خودرو بنشینید و ترمز دستی و سوییچ را آزاد کنید و در اخر پای خود را بر روی پدال ترمز قرار دهید.

پدال کلاج را تا اخر فشار دهید و دنده را در حالت 2 قرار دهید؛ سپس با دوستان خود صحبت کنید و از آن ها بخواهید با علامت شما شروع به ها دادن خودرو کنند.

به محض این که هل دادن خودرو شروع شد باید پای خود را از روی ترمز بردارید، هر زمان که احساس کردید خودرو کمی سرعت گرفته است نوبت به برداشتن کلاج می رسد.

فقط باید حواستان به افراد پشت خودرو باشد که آسببی به آن ها وارد نکنید، زیرا با برداشتن کلاج موتور خودرو شروع به کار می کند احتمالا ماشین روشن می شود.

استفاده از باتری به باتری برای روشن کردن باتری ضعیف

گاهی ممکن است خودرو شما در مکانی پارک شده باشد که امکان هل دادن آن را نداشته باشید در این صورت باید به سراغ روش های دیگر بروید.

یکی از روش های کارمدی که در زمان های ضعیف شدن باتری می توانید به سراغ آن بروید باتری به باتری خودرو است.

باتری به باتری خودرو
باتری به باتری خودرو

 

این روش بسیار ساده است و تنها وسیلی که برای انجام آن نیاز دارید کابل باتری به باتری است، علاوه بر آن باید یک خودرو که دارای باتری سالم است در کنار شما باشد تا برای انجام مراحل به شما کمک کند؛ اگر این مورد را می توانید ادامه مراحل را دنبال کنید.

روش باتری به باتری

برای انجام این کار باید هر دو خودرو را در کنار یکدیگر پارک کنید به صورتی که کاپوت جلوی هر دو خودرو در کنار یکدیگر قرار بگیرد.

پس از آن هر دو خودرو را خاموش کنید و کاپوت ها را بالا بزنید.

کابل خود را بردارید و سر کابل منفی را که مشکی رنگ است به قطب منفی ماشین دارای باتری سالم وصل کنید و طرف دیگر کابل را به یک قسمت ثابت از بدنه خودرو متصل کنید.

پس از آن نوبت به طرف مثبت می رسد، برای این کار یک سر کابل که قرمز رنگ و مثبت است را به قطب مثبت باتری ماشین خود متصل کنید و طرف دیگر آن را به قطب مثبت باتری ماشین سالم وصل کنید.

پس از انجام این مراحل یک دور اتصالات را بررسی کنید تا مطمئن شوید تمامی مراحل را به درستی انجام داده اید، حتما توجه داشته باشید که هیچ وسیله فلزی در مسیر کابل ها نباشد.

پس از اطمینان از اتصالات باید به سراغ ماشین دارای باتری سالم بروید و استارت بزنید، سپس چند دقیقه صبر کنید تا انرژی به خودرو شما منتقل شود.

پس از به سراغ خودرو خود بروید واستارت بزنید، اگر خودرو روشن شد که هیچی اما اگر روشن نشد یک بار دیگر این مراحل را انجام دهید.

در آخر برای جدا کردن کابل ها باید برعکس وصل کردن عمل کنید، یعنی در ابتدا گیره های منفی را جدا کنید و سپس به سراغ گیره های مثبت بروید.

این رو روش معمولا روش هایی هستند که برای روشن کردن ماشین با باطری ضعیف استفاده می شود، اگر هیچ یک از این دو بر روی خودرو شما جواب نداد احتمالا اوضاع باتری شما بسیار بد است و امکان شارژ کردن وجود ندارد.

در این صورت یا باید خود را به یک تعمیرگاه برسانید تا وضعیت باتری را بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض نماید و یا اگر این امکان را ندارید از خدمات تعویض باتری در محل استفاده کنید.

برای انجام این کار با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا هر کجا که هستید کارشناسان به پیش شما بیاند و در محل شما باتری خودرو را بررسی کنند. در صورت نیاز باتری خودرو شما تعویض می شود و خیال شما راحت می شود که در وقت و هزینتان صرفه جویی شده است.

آیا جز روش های بالا روش دیگری برای روشن کردن ماشین وجود دارد؟

بله با تماشای ویدیو زیر شما با یک روش کارامد دیگر آشنا می شوید.

 

روش های مراقبت از باتری خودرو

وسیله مصرفی است که خراب شدن آن کاملا طبیعی است، اما اگر شما زود به زود به این مشک دچار می شوید احتمالا ار مدل های بی کیفیت باتری استفاده می کنید، برای مراقبت از باتری بهترین پیشنهادی که به شما می دهیم این است که به صورت مرتب و فصلی وضعیت خودرو و باتری را بررسی کنید.

در این صورت هرگونه خرابی که در آن وجود داشته باشد متوجه می شوید و از آسیب های جدی تر جلوگیری کرده اید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با روش کردن ماشین با باطری ضعیف آشنا نماییم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا دیدگاه خود را بفرماییدx
پیمایش به بالا
اسکرول به بالا تماس با ما و ثبت سفارش